yarandey

yarandey

yarandey

yarandey

کارهای قبل از چاپ

عملیات قبل از چاپ مهم‌ترین بخش در  چاپ کارت ویزیت فـرآیند تـولید سفارشات چاپی است، که شامل: کنترل فنی کلیه مراحل از طراحی تا چاپ، چاپ تراکت تنظیم سند چاپی، مشاوره با کارفرما و بررسی نوع سفارش و تعیین بهترین شیوه چاپ بر اساس اطلاعات داده شده از طرف کارفرمااست. چاپ تراکت این مجموعه با در نظر داشتن موارد ذکر شده همواره با آغوشی باز آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره، نظارت و اجرا در زمینه‌ی چاپ افست می‌باشد. عملیات قبل از چاپ مهم‌ترین بخش در فـرآیند چاپ کارت ویزیت تـولید سفارشات چاپی است، که شامل: کنترل فنی کلیه مراحل چاپ تراکت از طراحی تا چاپ، تنظیم سند چاپی، مشاوره با کارفرما و بررسی نوع سفارش و تعیین بهترین شیوه چاپ بر اساس اطلاعات داده شده از طرف کارفرمااست. چاپ کارت ویزیت این مجموعه با در نظر داشتن موارد ذکر شده همواره با آغوشی باز آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره، نظارت و اجرا در زمینه‌ی چاپ افست می‌باشد. عملیات قبل از چاپ مهم‌ترین بخش در فـرآیند تـولید سفارشات چاپی است، که شامل: کنترل فنی کلیه مراحل از طراحی تا چاپ، تنظیم سند چاپ کارت ویزیت چاپی، مشاوره با کارفرما و بررسی نوع سفارش و تعیین بهترین چاپ تراکت شیوه چاپ بر اساس اطلاعات داده شده از طرف کارفرمااست.


گذشته چاپ

اختراع فن چاپ درحقیقت به قرن ها پیش از  کارت ویزیت گوتنبرگ، که نامش به عنوان مخترع چاپ در تاریخ به ثبت رسیده است، برمی گردد. تراکت آسوریان چند هزار سال قبل از میلاد بر خشت­هایی از گل ‌رس مهر می‌زدند. استفاده حروف قابل انتقال نیز میان سال‌های 1051 و 1058 در چین آغاز شد. مخترع این حروف فردی به نام پی‌شنگ بود کارت ویزیت و حروف هم از گل ‌ تراکت رس ساخته می‌شد. حروف دستی و حروف قلعی که پس از آنها به کارآمد، هیچ یک رواجی نیافت؛ برعکس حروف چوبی متداول شد. تا این‌که در سال 1440، گوتنبرگ ظاهراً بدون اطلاع از کار چینی‌ها، حروف قابل کارت ویزیت انتقال را اختراع کرد و برای هر یک از حروف الفبا یک حرف جداگانه به کار برد. تراکت حروف متحرک را چینی‌ها اختراع کردند؛ ولی گوتنبرگ که حرفه اش زرگری بود، آلیاژ تراکت مناسب برای ریخته­گری حروف را از سرب و آنتی موآن به دست آورد و سپس نسبت هر یک از این دو فلز را ه کارت ویزیت ­گونه­ای انتخاب کرد که حروف بیش از حد سخت و نرم نباشند. وی برای مرکب چاپ هم فرمول مناسبی تراکت یافت و خلاصه با رفع موانع و حل مشکلات عمل چاپ را میسر و اجرایی کرد.


دیدنیهای چابهار

ین مسجد در روستای دزک در ۳ کیلومتری هتل فردوس چابهار شرق سراوان واقع شده است. زمان ساخت مسجد مشخص نیست. احتمال داده می‌شود که این مسجد به زمان دوران صفویه تعلق داشته هتل فردوس چابهار باشد. مصالح به کار رفته در دیوارها و ستون‌ها از خشت وچینه و پوشش سقف از فرآورده‌های نخل و خرما و گز و کنار است.ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار که از دوران قاجار به جا مانده، اکنون موزه محلی چابهار است. این بنا بر روی سکویی به ارتفاع یک و نیم متر و به وسعت حدود ششصد و پنجاه متر مربع بنا شده و دارای سه درب ورودی، مجموعه اتاق‌ها، راهرو و است. هتل لیپار چابهار بنا در دو طبقه ساخته شده است که قسمتی از آن بوسیله سکویی با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است.این تالاب به تالاب صورتی نیز موسوم است و از مناطق زیبا و طبیعی منطقه است که با چشم‌اندازی هتل لیپار چابهار فوق‌العاده در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار در نزدیکی روستای رمین و در مسیر جاده ساحلی چابهار-گواتر قرار گرفته است. وجود پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، کشیم، انواع حواصیل، طاووسکن، باقرقره، تیهو، عقاب دشتی، زیبایی این منطقه را دوچندان نموده است.غارهای بان مسیتی به مجموعه غارهایی در ۵ کیلومتری شمال باختری روستای تیس در دامنه کوه شهبازبند (در نزدیکی چابهار) گفته می‌شود. یک غار طبیعی و دو غار مصنوعی در کنار هم قرار دارند. غار اول طبیعی و به شکل هتل لاله چابهار نیم‌دایره و با استفاده از روش تراشکاری درون غار و دهانه آن توسعه پیدا کرده است. یک آرامگاه کوچک از گچ به صورت دوسطح هتل لاله چابهار افقی که بر روی یکدیگر قرار دارند و فاقد آثاری مانند سنگ‌نبشته، خط و لوحه در عمق یک متر از سطح غار دیده می‌شود که در گرد آن یک فضای کوچک وجود دارد.


پارک وکیل آباد مشهد

ارک وکیل آباد از تفرجگاه های قدیمی و هتل مشهد زیبای مشهدِ که در در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل اباد واقع شده و با بلوار هتل عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی مرتبط می شه. وکیل آباد به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره ای با صفا و هوای مطبوع از دیر باز مورد توجه اهالی شهر و مسافران بوده. پارک جنگلی وکیل آباد رزرو هتل مشهد که درگذشته به نام هتل میرطراز یا باغ وکیل آباد شناخته می شده، درسال ۱۳۴۸ ش. توسط مالک آن، حسین آقای ملک، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به شهرداری مشهد واگذار شد.

پارک وکیل آباد مشهد که از گذشته به عنوان یکی از هتل مشهد نقاط خوش آبُ هوا شناخته می شده امروز هم مد نظر ساکنین مشهد و همچنین مسافرین تور مشهد قرار گرفته است.پارک وکیل آباد به مساحت ۷۰ هکتار دارای طبیعتی هتل مشهد فوق العاده است و از پوشش گیاهی هتل متنوعی برخوردار می باشد. می توان در این باغ زیبا از درخت های کهنسال نار و کاج و همچنین منظره ی فوق العاده ی رودخانه ی فصلی لذت برد. این پارک که هتل بنابر طبیعت هتل مشهد زیبا و همچنین جذابیت های طبیعی و آبُ هوای مطبوع خود به عنوان ییلاق مورد توجه محلی های شهر بوده امروز از زیباترین نقاط گردشگری داخل شهر مشهد محسوب می شود.


خانه موزه شهید بهشتی

خانه شهید آیت الله محمد بهشتی خانه ای دو طبقه ست که هتل استقلال اوایل سال ۱۳۹۰ به هتل اسپیناس پالاس دستور شهردار محترم تهران خریداری و در دستور کار تغییر کاربری به موزه، با هدف آشنایی هر چه بیشتر با شخصیت و اندیشه های شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی قرار گرفت. این موزه در برگیرنده یادگارهایی هتل استقلال از آن شهید و یادآوری هایی از روزهای انقلاب و شخصیت های آن دوران است. فضای موزه در طبقه همکف در بخش همکف موزه، فضای شورای انقلاب اسلامی بازسازی شده و به ایجاد حس فضایی شورا که به فرمان حضرت امام خمینی با همکاری آقایان مرتضی مطهری، محمد جواد باهنر، محمد رضا مهدوی کنی، سید عبدالکریم هتل اسپیناس پالاس موسوی اردبیلی و چند تن دیگر از بزرگان تشکیل می شد، پرداخته شده . در این بخش هتل استقلال هم چنین کتابخانه شخصی ایشان با محتوای قرآنی، دینی، فلسفه و اخلاق، جامعه شناسی و حتی فیزیک و زیست شناسی و علوم تجربی احیا شده. در ادامه ی این فضا، ورود هتل استقلال به گالری تصاویر رو داریم که شامل تصاویر حزب جمهوری اسلامی، سفر به پاریس، دستگیری و بازداشت توسط ساواک، سفر به ترکیه، لبنان و سوریه، سفر به هامبورگ و هتل استقلال تأسیس مرکز تحقیقات اسلامی، تأسیس دبیرستان دین و دانش، جلسات گفتار ماه، مدرسه حجتیه، مدرسه صدر، تولد و شجره نامه ایست هتل اسپیناس پالاس که اصالت آن تا امام زین العابدین هتل اسپیناس پالاس می رسه. فضای پژوهشکده و نشر اندیشه ها در طبقه اول این بخش از موزه، دارای بانک اطلاعاتی جامع، از روزنامه ها، اعلامیه ها، هتل استقلال اسناد محرمانه و ... می باشد.